Projekty ZS - ERASMUS+
Dni Otwarte-online
niedziela, 17 maja 2020 13:31

Zostań uczniem naszej szkoły – to szansa dla Ciebie

• Nauczysz się języków obcych w sytuacjach bezpośredniego kontaktu z cudzoziemcami.
  • Zdobędziesz wiedzę o krajach europejskich, ich kulturze, tradycjach.
  • Rozwiniesz samodzielność, inicjatywę, kreatywność podczas zajęć z kolegami z innych krajów.
2018-2020 “You are what you eat” - „Jesteś tym, co jesz”
Francja Poniatowa Turcja

2016 - 2018 “Welcome to Europe?!
Biografie i warunki życiowe uchodźców w polityce krajów Unii Europejskiej

Zaczynamy projekt
Poniatowa Rüthen - Niemcy
Włochy Bruksela

PROJEKTY - COMENIUS

LICEUM

TECHNIKUM

Nasza szkoła od wielu lat realizuje projekty Erasmus +. Zrealizowaliśmy już około dziesięciu projektów. Uczniowie naszej szkoły wyjeżdżają kilka razy w roku na Międzynarodowe Spotkania do innych krajów.

Takich wyjazdów było już kilkadziesiąt. Dzięki projektom zwiedziliśmy m.in. Anglię, Hiszpanię, Bułgarię, kilka razy Włochy, Turcję, a także byliśmy na Sardynii, a nawet w Szwecji i na Cyprze.

Podczas wyjazdów uczymy się, dużo zwiedzamy i wspólnie organizujemy spotkania integracyjne. Gdy byliśmy w Brukseli obserwowaliśmy obrady Parlamentu Europejskiego, będąc we Francji zwiedziliśmy interaktywne muzeum wulkanów, w Słowenii ogromne jaskinie krasowe, a na Cyprze występowaliśmy podczas międzynarodowego koncertu. Natomiast we Włoszech i Turcji uczyliśmy się gotować ich narodowe potrawy. Dla wielu osób niezapomnianym doświadczeniem był pierwszy lot samolotem, czy zwiedzanie Stambułu czy Wieży Eiffla w Paryżu. Dzięki wyjazdom i przebywaniu w domach rodzin goszczących poznajemy kulturę innych krajów, a także doskonalimy komunikację w języku angielskim, jak również niemieckim i francuskim. Rodzą się nowe przyjaźnie, które trwają nawet po zakończeniu projektów.

Obecnie trwają dwa projekty i w najbliższym możliwym terminie czekają na nas wyjazdy do Włoch i Czech. A po wakacjach zaczniemy zupełnie nowy projekt z nowymi krajami partnerskimi, do którego zachęcamy wszystkich chętnych.

Koordynatorem projektów jest Barbara Kramek, nauczyciel języka angielskiego, która zapewnia:

„Chcielibyśmy, aby idee i rezultaty projektu dotarły do szerszego grona odbiorców i mogły być wykorzystane przez jak największą ilość chętnych. Nowoczesna szkoła, jaką z pewnością jest Zespół Szkół w Poniatowej, ma za zadanie nie tylko przekazać uczniom wiedzę, ale przygotować ich do dorosłego życia, wyposażyć w narzędzia pozwalające korzystać z nowoczesnych technologii, płynnie porozumiewać się w językach obcych, zaistnieć na rynku pracy, ale też radzić sobie z trudnymi sytuacjami, rozwijać samodzielność, odpowiedzialność, inicjatywę i otwartość na innych.”

Właśnie dlatego nasi nauczyciele podejmują innowacyjne działania w ramach projektu ERASMUS + .